MARI BELAJAR DRPD DR Mahathir GIMANA MALAYA DIJAJAH?

Pada tahun 2003 Tun Dr Mahathir telah ditanya apa yang akan beliau lakukan selepas bersuara?

Beliau memberi jawapan yang sangat menarik yang kita patut kongsikan untuk menjadi pencerahan buat kita. Dalam jawapan yang pendek tetapi padat beliau menyatakan berminat untuk mengkaji bagaimana penjajah British masuk ke negara ini secara licik tetapi licin dan seterusnya menguasai negeri ini sepenuhnya. APAKAH strategi, langkah dan tindakan yang telah dibuat. Bagaimana kuah tindakan telah dibuat secara sistematik sehingga Sultan – Sultan dan pembesar Melayu merasai mereka tidak dijajah. Mereka masih BERDAULAT dan mereka. Ada profesor yang begitu taasub dengan bangga mengeluarkan kenyataan bahawa Malaya TAK PERNAH DIJAJAH. Kita hanya di lindungi. Kuasa mutlak masih ada pada RAJA RAJA MELAYU. ILMU YANG CUBA DIRUNGKAI INI BERAITAN DENGAN COLONIALISATION dan DECOLONIALISATION.

CHINA OH CHINA:TAKKAH MELAYU MAU BELAJAR DRPD NYA?

TERIMA KASIH CINA!

Kalau tidak kerana onar cina2 ni mungkin Melayu masih berpecahbelah kpd PAS dan UMNO. Kalau tidak kerana onar cina mungkin bisnes Melayu banyak yg dah lingkup sbb Melayu sendiri taknak sokong. Kalau tidak kerana Cina buat onar mungkin Melayu tak pedulipun apa jd dgn tulisan jawi. Maka cina telah banyak berjasa kpd Melayu. Tapi sebenarnya tak kiralah Cina ke india ke semua makhluk Allah. Dia boleh gunakan makhlukNya untuk apa2 tujuan termasuk utk mengajar Melayu. Tapi kita janganlah buat perangai kelembu-lembuan sampai tak faham2 isyarat dari Allah! ..

MELAYU MAJU BUKAN LAYU!

Kepada Kaum Muslimin semua pakcik nak seru supaya banyak2lah bersabar terutamanya sekarang ni kita diuji dgn macam2. Jangan pula kita putus harap kpd Allah dan bertindak melulu mcm org tiada iman. Itu bukan sifat kita org beriman. Apa sahaja yg menimpa kita sekarang berlaku dgn izin Allah, dan dengan izin Allah juga kita akan kembali bangkit menuntut bela segala kezaliman yg berlaku. Tapi kena sabar… Kerana Allah suka org2 yg sabar!

KEKAYAAN NUSANTARA-DUNIA MELAYU!!!

World’s largest flower’ spotted in Indonesia


Size matters: An official measuring the rafflesia at Maninjau Forest Conservation in Agam region, West Sumatra. — Xinhua

Padang: Indonesian conservationists say they have spotted the biggest specimen ever of what’s already been billed as one of the world’s largest flowers.

The giant Rafflesia tuan-mudae – a fleshy red flower with white blister-like spots on its enormous petals – came in at a whopping 111cm in diameter.

That is bigger than the previous record of 107cm on a bloom also found in the jungles of West Sumatra several years ago.

“This is the largest Rafflesia tuan-mudae that has ever been documented, ” said Ade Putra at the Agam Conservation Agency in Sumatra.

The flower’s bloom will only last about one week before it withers and rot, he added.

It was named Rafflesia after British colonialist Sir Stamford Raffles, who spotted one in Indonesia in the early 19th century. — AFP

KENAPA MAZLI MALIK RELA TERPAKSA Melepaskan JAWATAN!

MAZLI MALIK baru memegang jawatan menteri selepas PH berkuasa. Hanya 20 bulan sahaja. Tak sampai pun 2 tahun. Dia menteri yang kuat kerja. Banyak projek tersangkut yang beliau kemaskinikan. Begitu dengan penyempurnaan dasar pendidikan kita yang lompang di sana sini beliau sempurnakan supaya lebih mantap. Ya demi mengeluarkan para pelajar yang berakhlak, berilmu, sihat, peka maklumat

KL SUMMIT : PERMULAAN STRATEGIK PEMULIHAN – KELESUAN DUNIA ISLAM

Menurut Tun Dr Mahathir selepas 70> WW 2, negara dan umat Islam terjerat dalam kemelut dan masalah yang semakin parah dan berterterusan. Mereka masih gagal melepaskan diri daripada kongkongan penjajah lama yang menjelma dalam BENTUK BARU >>>NEW WORLD ORDER.

Sungguh dahsyat sehingga menjadi bevan sejarah yang berterusan negara negara umat Islam diperkotak-katikkan begitu Rupa. Langsing tidak ada KEKUATAN untuk bangkit. Apa lagi melawan sehingga menang. Mereka terbelenggu dalam kerangka bernegara mengikut acuan BARAT. Sesungguhnya penjajahan tidak berakhir selepas merdeka daripada kolonialisme. Negara negara umat Islam tidak ada masa untuk memikirkan nasib ummah Islam yang teraniaya dan menderita perangkap perbalahan sesama sendiri. Jadi KL SUMMIT membuka era baru selepas 70 tahun lebih umat Islam diperkotak katikkan oleh pihak barat dengan politik adu dumba yang merungkai ukhuwah sesama umat Islam seramai 2 bilion. Terutamanya dalam kerja sama ekonomi, sistem kewangan dan survival ummat. Bangkitlah menjadi umat. BALDATUN THOIYYIBSTUN WARRABIN GHAFUR!!! ALLAHU AKHBAR

ZAKIR NAIK HADIRI KL SUMMIT

Zakir Naik spotted at KL Summit


KUALA LUMPUR: Controversial Indian Muslim cleric Dr Zakir Naik (pic) has been spotted at the Kuala Lumpur Summit 2019 on Thursday (Dec 19).

It is believed this is his first public appearance at a government-organised event after he was banned from making public speeches in several states

TAIWAN NEGARA BERDAULAT DAN MERDEKA

Lai says Taiwan already independent, China warns of ‘disaster’

China warns of ‘disaster’ after Lai says Taiwan already ‘independent sovereign country’

 

 By Keoni Everington, Taiwan News, Staff Writer2019/11/22 12:49

William Lai at rally.

William Lai at rally. (CNA photo)

TAIPEI (Taiwan News) — After Democratic Progressive Party (DPP) vice-presidential candidate William Lai stated that Taiwan is “already an independent sovereign country’ on Monday (Nov. 19), China lashed out by saying that independence will result in “disaster” for Taiwan.

On Monday, in response to Kuomintang (KMT) presidential candidate Han Kuo-yu’s (韓國瑜) claim that DPP leaders are pushing for independence and to make it clear what direction they want to take the country in, Lai stated on Facebook that Han’s embrace of the “One China” principle and the “1992 Consensus” will only lead to unification with China and the “death” of Taiwan. Lai then wrote that he is a “pragmatic worker for Taiwan independence.”

Lai then gave a “pragmatic response” that listed three points:

  • Taiwan is already a sovereign and independent country. Its name is the Republic of China [Taiwan]. It does not belong to China. Having already been administered, there is no need for Taiwan to declare independence separately.
  • The future of Taiwan is determined by its 23 million people. No one else, even the president, can interfere.
  • Presently, Taiwan’s most important task is to develop its economy, build its country, benefit its people, and expand.

On Thursday (Nov. 21), China’s Taiwan Affairs Office responded by saying that “reunification” of the two sides of the Taiwan Strait is something that cannot be stopped by any nation or force. It then went on to say that “‘Taiwan independence’ is a dead end, and it will only bring profound disaster to Taiwan. It will surely be opposed by all Chinese people, including Taiwan compatriots,” reported Reuters.

At a press conference that day, Chiu Chui-cheng (邱垂正), spokesperson for the Mainland Affairs Council (MAC), said, “The spokesperson for the Taiwan Affairs Office of the Chinese Communist Party has always failed to grasp the people’s situation and opinion and has failed to recognize the reality of the standard rhetoric,” reported CNA. Chiu then said that “The Republic of China [Taiwan] is a sovereign country, and Taiwan has never been a part of the People’s Republic of China.”

Chiu said that the people of Taiwan firmly oppose the “one country, two systems” framework of the Chinese Communist Party (CCP). Chiu added that Chinese authorities should “not dream of escalating the situation and interfering in Taiwan’s elections,” according to the report.

Chiu closed by saying, “Taiwan’s 23 million are wise and will show their firm will to protect sovereignty through democratic means.”

POLITIK ARAB SAUDI DI TIMUR TENGAH


Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman offers condolences to Sheikh Mohamed bin Zayed in phone caPrince Mohammed bin Salman calls the Abu Dhabi Crown Prince as condolences are received in Al Mushrif Palace

The National

November 22, 2019

Sheikh Mohammed bin Zayed, Crown Prince of Abu Dhabi and Deputy Supreme Commander of the UAE Armed Forces, received a phone call from Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman, who offered his condolences on the death of Sheikh Sultan bin Zayed.

During the call, on Thursday, the Saudi Crown Prince extended his condolences to President Sheikh Khalifa, the Al Nahyan family and the people of the UAE.

Sheikh Mohammed bin Zayed thanked him for his call, wishing him good health and the Kingdom continued security and stability, reported state news agency Wam.

READ MORE


On Thursday, Sheikh Mohamed received condolences at Al Mushrif Palace in Abu Dhabi.

The President of Afghanistan, Ashraf Ghani, was among the visitors, who also included delegations from Saudi Arabia, Oman, Bahrain and Ethiopia.

The officials also offered their condolences to the son’s of Sheikh Sultan: Sheikh Dr Hazza bin Sultan and Sheikh Dr Khalid bin Sultan.

Sheikh Sultan bin Zayed, the President’s Representative, died while receiving medical treatment abroad on Monday. He was buried in Al Bateen Cemetery on Wednesday.

Condolences will be received at Al Mushrif Palace until 5.40pm on Friday.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...