COVID 19 ANGKARA SIAPA?

FIRMAN ALLAH DALAM AL QURAN SURAH ROM MAKSUDNYA : Telah nyata kerosakan di darat dan di laut oleh perbuatan yakni aktiviti kerja buat manusia maka Allah menimpakan musibah akibat kerja jahat mereka !

US TAWARKAN BANTUAN KEPADA IRAN

IRAN TUDUH SENJATA BPEMUSNAH INI CIPTAAN MAKMAL BUATAN AMERIKA UNTUK LUMPUHKAN EKONOMI DAN RAKYATNYA

CHINA SYAKI IA SENJATA PEMUSNAH UNTUK LUMPUHKAN KEBANGKITANNYA SAINGI US DALAM PERANG EKONOMI GLOBAL

ADAKAN INI PETANDA BERMULA NYA PERANG DUNIA KE 3 MENGGUNAKA SENJATA BIOLOGI YANG MAMPU MELUMPUHKAN SAINGAN EKONOMI SATU SAMA LAIN!

TUN DR MAHATHIR KEKAL PENGERUSI BERSATU TANPA DICABAR !

Mahathir’s son ready to inherit Malaysia’s political legacy

Karier politik Tn Dr Mahathir belum berakhir. Dalam usia 95 tahun ia masih ligat mengatur strategi walau pun secara bersahaja.Sebagaimana kata rakan sekolahnya di Sultan Abdul Hamid College “Politic is his blood and flesh”.Politik adalah darah dagingnnya.Tidak ada noktah baginya dalam sepak terajang politik.Justru gerakerja politik dan tindak tanduk beliau akan terus mewarnai alam siasah negara untuk jangka masa terdekat.Benarkah BERSATU telah terpecah dua kepada kem PM Muhyiddin dan Tun M. Jawatan pengerusi Bersatu yang merupakan hirarki tertinggi kekal dalam genggaman Tun M. Jawatan presiden yang dipegang oleh Presiden Bersatu merangkap PM akan dicabar oleh Penimbal presiden kini Mukhriz Mahathir. MENGAPAKAH MUKHRIZ HARUS MENCABAR MUHYIDDIN ? Adakah jika Mukhriz menang ,Tan Sri Muhyiddin akan dipaksa meletak jawatan sebagai PM? Apakah Mukhriz rasa terancam dengan kedudukannya di dalam Bersatu kini. Jawatan sebagai MB Kedah juga seperti telor dihujung tanduk. Persoalan ini akan terjawab selepas pemilihan pucuk kepimpinan BERSATU pada bulan Jun 2020 ini.

KERAJAAN DAN JEMAAH MENTERI ADALAH CERMINAN KITA

SIAPA YG BODOH?

Kita dapat kerajaan yang bodoh sebab kita yang bodoh. Kita dapat kerajaan korup sebab kita pun korup. Kita dapat kerajaan penipu sebab di kalangan kita ramai penipu. Kita kena insaf kerajaan itu cerminan diri kita sendiri. Oleh itu kalau kita nak buat perubahan kena sabarlah. Tak boleh serta merta dapat kerajaan yang baik. Buat sementara itu kita terimalah kerajaan yg tak berapa cerdik, tak berapa bersih dan tak berapa betul. Kita kena sabar dgn kekurangan itu kerana kekurangan kerajaan itu adalah kekurangan kita sebagai rakyat. Kita kena perbaiki diri kita sedikit demi sedikit kalau kita nak kerajaan kita jadi lebih baik. Memperbaiki diri itulah amal kebajikan dan mujahadah. Ia memerlukan kesabaran dan masa yang panjang. Tapi ramai yg tak sabar dan lebih suka ikut hasutan syaitan. Maka siang malamdia hanya berfikir nak menjatuhkan kerajaan, sehingga lupa memperelokkan diri dan masyarakat sedangkan itulah caranya kalau sungguh kita mahukan kerajaan yang elok.

APA KATA HJ HADI >>>TUN M

Tun M negarawan dunia, tidak sepatutnya dijadikan ‘kambing hitam’ – Abdul Hadi

Astro Awani |  Mac 03, 2020 16:24 MYT
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
KESIAN TUN MAHATHIR DISANGGAHI BEGITU RUPA!
Email
Tun M negarawan dunia, tidak sepatutnya dijadikan 'kambing hitam' - Abdul Hadi

Menurut Abdul Hadi, langkah yang diambil Dr Mahathir ketika mengambil alih tampuk pemerintahan negara selepas PRU-14 wajar dipuji dan dihormati. – Gambar failKUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad yang disifatkan sebagai negarawan dunia, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang seharusnya dihormati oleh semua pihak.

Bekas Perdana Menteri itu, tegas Abdul Hadi, dalam masa sama, tidak sepatutnya dijadikan sebagai ‘kambing hitam’ oleh segelintir pemimpin yang gilakan jawatan.

Sumbangan dan jasa besar Dr Mahathir terhadap negara khususnya ketika mengambil alih tampuk pemerintahan negara selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pada 2018 wajar dipuji dan dihormati.

“Perlu dihormati Tun Mahathir yang sangat berjasa kepada negara ini supaya jangan dikorbankan menjadi kambing hitam oleh pemimpin yang gila jawatan sehingga nafsunya mengatasi akal dan sanggup menjadikan matlamat menghalalkan segala cara, tanpa nilai maruah diri, agama, bangsa dan negara.

GIMANA PILIH PEMIMPIN?

Kalau nak beras yang berisi padat untuk dijadikan nasi, beras tu elok ditampi dulu, buang antah, sekam dan habuk. Bila semua bahan yang boleh menjejaskan mutu beras itu dibuang, barulah mendapat beras yang bernas dan bersih serta cukup sesuai untuk dijadikan nasi. Tiada lagi was-was ketika makan bersama lauk, gulai, sayur, ulam dan sambal. Dalam politik pun macam tu lah juga. Pilih figura atau peribadi yang betul-betul bersih saja untuk dijadikan pemimpin, barulah kepimpinan mereka berkredibaliti, berwawasan, berimbang, adil, saksama, berpandangan jauh dan dipercayai oleh semua golongan rakyat. Kata arif, apabila segala sesuatu masing-masing diletakkan di tempat yang betul, sesuai dan secocok, maka lahirlah keseimbangan…