KERAJAAN PH SERIUS TANGANI DAN ATAS KEMELUT EKONOMI NEGARA : MALAYSIA INSYA ALLAH TAK JADI GREECE

 

DILEMA MELAYU
SIRI 666
ANGKARA PENYAMUN
HUTANG NEGARA RM1.2 TRILLION

Wahai 30 juta rakyat Malaysia kamu jangan terkejut, pitam dan pengsan bahawa anak cucu, cicit kamu, mungkin sampai 100 tahun akan menanggung beban membayar hutang negara. Inilah warisan sial penyamun kelas cakrawala oleh Najib Razak setelah ditunggangi bininya. Rosmah Mansor, peminat bomoh dan sami, yang hidup super mewah atas penderitaan dan kesangsaraan rakyat.

Tun Mahathir dan kerajaan PH dengan kerjasama panel pakar ekonomi pimpinan Tun Daim Zainuddin terpaksa mencari jalan memulih semula ekonomi negara. Kita tidak mahu Malaysia menjadi negara bangkrup di Asia seperti mana yg berlaku di Greece dan Itali di masa lalu.

Rakyat tidak boleh maafkan Najib Razak, bininya dan rejim super korup UMNO/BN yang lalu. Kebocoran  yang melampau adalah akibat korupsi dan penyalahgunaan kuasa  Najib yang dituruti oleh para badut, penjilat, pelahap yang membuntutinya. Justru itu rakyat mahu pihak berwajib bertindak tegas, cepat, jebloskan para kpruptor dan penjenayah kelas jerung, buaya tembaga, paus ke penjara mandatori sekurang-kurangnya 50 tahun. Mereka adalah pengkhianat negara yang tidak boleh diampun.

Dalam situasi gawat ini jangan pula ada pemimpin PH khasnya cuba mengambil kesempatan memperagakan diri sebagai belalang yang cuba menjadi helang. Seluruh pejuang PH harus bekerjasama, menyatukan kekuatan untuk mempastikan kerajaan PH berjaya dalam misi memulihkan semula ekonomi negara. Ini bukan masanya si belalang hendak menjadi helang kerana kekuatan belalang tak sama dengan kekuatan dan kebijaksanaan helang.

Rakyat yakin Tun M dengan para ahli perancang ekonomi tersohor boleh atasi kemelut ekonomi ini. Tentulah mengambil masa kerana hutang peninggalan penyamun kelas cakrawala Najib bukan sedikit. Kalau krisis kewangan tahun 1998 Tun M dapat atasi dengan cepat dibandingkan dengan negara-negara Asia yg sama terlibat maka rakyat optimis Tun M diberkati Allah dapat mengatasi krisis sekarang.

Sebagai langkah berjimat cermat semua pihak mesti bekerjasama membantu kerajaan atasi kemelut ekonomi yang bobrok. Rakyat mahu lihat semua pemimpin negara, termasuk para sultan, menunjukkan sikap prihatin terhadap nasib rakyat. Jangan melampau. Hidup sederhana. Berjimat.

Berpolitik biarlah bijaksana. Jangan cuba jadi pahlawan tetapi ilmu disemput sawan. Jangan gunting dalam lipatan nanti kecundang dalam angan-angan. Jangan angguk seperti kaldai nanti jadi tunggangan orang. Jangan ligat berlakon. Rakyat dapat tafsir kepalsuanmu. Beri peluang dan masa pada Tun Mahathir dan kabilahnya merancang membuat perubahan untuk kepentingan rakyat. Kalau kamu seorang patriot, sayangkan bangsa, agama dan negara, pasti kamu sanggup berkorban untuk kepentingan negara dan rakyat semua.Insya Allah Malaysia selamat !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *